Таємниче місце, де було написано картину “Мона Ліза”, може бути розгадане, – геолог

Картина Леонардо да Вінчі “Мона Ліза” і досі захоплює своєю загадковістю / фото ua.depositphotos.com

Пейзаж, який зображений на картині Леонардо да Вінчі “Мона Ліза”, викликав нескінченні дискусії. Деякі мистецтвознавці вважають, що краєвид було вигадано та ідеалізовано, проте інші стверджують, що він пов’язаний з конкретними італійськими місцевостями, пише The Guardian.

Геолог і мистецтвознавець епохи Відродження Енн Піццоруссо вважає, що нарешті їй вдалося розгадати таємницю однієї з найвідоміших картин у світі. Вона поєднала свої дві галузі знань, аби висловити припущення, що Леонардо намалював кілька впізнаваних рис Лекко (муніципалітет в Італії – УНІАН), який розташований на березі озера Комо в регіоні Ломбардія.

Зазначається, що геолог зіставила міст Леонардо, гірський хребет та озеро на картині “Мона Ліза” з мостом Аццоне Вісконті 14 століття, південно-західними Альпами, з яких відкривається вид на цю місцевість, і озером Гарлате, яке, як відомо, Леонардо да Вінчі відвідав 500 років тому. 

Відео дня

Піццоруссо вважає, що схожість є незаперечною.

“Я дуже схвильована цим. Я справді відчуваю, що це справжній прорив”, – наголосила жінка.

Енн Піццоруссо вважає, що художник намалював кілька впізнаваних рис міста Лекко, що на березі озера Комо / фото Вікіпедія

За попередніми теоріями, а саме твердження 2011 року, міст і дорога, які зображені на “Моні Лізі” належать маленькому містечку на півночі Італії Боббіо. Вже у 2023 році вважали, що художник намалював міст у провінції Ареццо. 

Проте, як стверджує Піццоруссо, зосереджуватися на мосту недостатньо. 

“Арочні мости були повсюдно поширені по всій Італії та Європі, і багато з них виглядали дуже схожими. Неможливо визначити точне місце за одним лише мостом. Всі говорять про міст і ніхто не говорить про геологію. Геологи не дивляться на картини, а мистецтвознавці не дивляться на геологію. Мистецтвознавці кажуть, що Леонардо завжди використовував свою уяву, але ви можете дати цю картину будь-якому геологу в світі, і він скаже те, що я говорю про Лекко. Навіть не геолог тепер може побачити схожість”, – пояснила експерт.

За її словами, скелі в Лекко є вапняком, тому Леонардо зобразив свої скелі в сіро-білому кольорі, “що є ідеальним, тому що це тип скелі, який там є”.

Геолог зауважила, що на відміну від Лекко, ні в Боббіо, ні в Ареццо немає озера: “Тож ми маємо справді ідеальні докази в Лекко”.

Також для свого дослідження вона відвідала Лекко, аби прослідкувати за слідами Леонардо. 

“Ми знаємо з його записників, що він провів багато часу, досліджуючи околиці Лекко і територію далі на північ”, – запевнила вона.

Водночас директор дослідницької організації ArtWatch UK Майкл Дейлі прокоментував висновки Піццоруссо. 

“Оскільки вона володіє справжніми науковими знаннями, коли вона помічає речі в Леонардо – найнауковішого художника в історії – вони мають величезне значення. Всі мистецтвознавці розмірковують про те, де була написана Мона Ліза. Кожен, хто бачить міст, думає, що вона була там. Але Піццоруссо переконливо визначила місце, маючи докази присутності Леонардо в цій місцевості, її геологію і, звичайно ж, міст”, – підкреслив він.

Своєю чергою колишній консультант Леонардо в Луврі Жак Франк наголосив, що не сумнівається в тому, що теорія Піццоруссо є правдивою.

“Я ні на секунду не сумніваюся, що Піццоруссо має рацію у своїй теорії, враховуючи її досконале знання геології італійської країни – а точніше, місць, де Леонардо подорожував за життя, які могли б відповідати гірському пейзажу на “Моні Лізі””, – додав він.

“Я насправді в ейфорії від цих знахідок – і існує майже стовідсоткова ймовірність того, що Леонардо намалював [пейзаж] саме з того місця, де ми проводимо нашу конференцію”, – наголосила Піццоруссо. 

Картина “Мона Ліза” – останні новини

Як писав УНІАН, раніше вчені відкрили таємницю створення картини “Мона Ліза”, якою свого часу користувалися такі митці, як Рембрандт та Леонардо да Вінчі. Йдеться про рецепт унікальної формули олійної фарби, який відкрили хіміки.

“Він був людиною, яка любила експериментувати, і кожна з його картин абсолютно інша технічно. У цьому випадку цікаво побачити, що справді існує певна техніка для основного шару “Мона Лізи””, – зауважив автор дослідження та хімік Віктор Гонсалес.

Також повідомлялось, що у Луврі дві екоактивістки облили супом всесвітньо відому картину “Мона Ліза”. Проте вона не постраждала, адже захищена куленепробивним склом. Відповідальність за такі дії на себе взяла група під назвою Riposte Alimentaire (“Продовольча контратака”).

www.unian.ua

Exit mobile version